Samodzielne spożywanie posiłków
- Powiększone uchwyty po to aby dziecko mogło lepiej chwytać przedmioty
- Wygięte łyżki aby zmniejszyć skręcanie nadgarstka kiedy jedzenie jest blisko ust
- Lepka powierzchnia pomagająca w ustabilizowaniu talerzy i misek.
- Miski przywierające do podłoża aby zmniejszyć ich poruszanie się.
- Trzymanie łyżki cała ręką w celu zwiększenia stabilności .
- Łokcie ustabilizowane na stole (odpowiednia postawa dla dzieci z AT) aby mieć stabilne ręce
- Zmniejszenie dystansu ruchu ręki do ust poprzez umieszczenie pod talerzem podwyższenia o wysokości 15 do 30 centymetrów które pomoże zmniejszyć rozlewanie pokarmu.
- Wybieranie takich pokarmów aby były proste do samodzielnego spożycia.
Kąpiel i toaleta
- Drążki przy wannie i toalecie aby zwiększyć bezpieczeństwo i niezależność w wykonywaniu tych czynności.
- Siedzisko w wannie i pod prysznicem aby ułatwić kąpiel i zapewnić bezpieczeństwo oraz zdolność do samodzielnej kąpieli
- Rękawiczka z mydłem lub mydło na sznurku aby myć się dokładniej i nie upuszczać mydła i myjki.
- Nocnik dla chłopców którzy mogą mieć problemy w toalecie. Spodnie mogą być zmodyfikowane tak ze zamek błyskawiczny zastąpi zapinana klapka.
- Używanie elektrycznej szczoteczki jeśli ręka dziecka jest wystarczająco stabilna żeby czyścić zęby lepiej niż zwykła szczoteczka.
Ubieranie
- Zmodyfikowane ubrania zapewniające łatwiejsze ubieranie się, i zdejmowanie ich w toalecie. Są to luźne ubrania z elastycznymi opaskami w pasie, bez zapięć i ze zmodyfikowanymi zapięciami butów (paski na rzepy)
- Aby pomoc w samodzielnym ubieraniu się powinno się ulepszyć stabilność tułowia i rozluźnić ręce aby pomagały w czynności. To może dotyczy ubierania się na krześle, naprzeciwko ściany lub na łóżku.
Szkoła
- Pogrubione ołówki aby ulepszyć ich chwytanie i zmniejszyć na palce. Ołówek powinien być z gumki lub gąbki ponieważ niektóre osoby z AT zazwyczaj utrzymują „martwy uchwyt” na ołówku starając się kontrolować drgania rąk i utrzymywać stabilne ruchy.
- Biurko które podpiera przedramiona aby ustabilizować górną część ręki i sprawnie wykonywać ruchy dłoni. Podpieranie łokci i przedramion pomaga zwiększyć stabilność ręki i zapewnić wyprostowanie nadgarstków.
- Pochyła deska lub sztaluga ze spinaczem na górze do przypinania papieru. Deska powinna być ustawiona pod kątem 45 stopni co zapewnia lepszą stabilność nadgarstków i ramion, w ten sposób zwiększając kontrole nad pisaniem i chwytaniem ołówka. To także może pomoc niektórym osobom z AT patrzeć na kartkę na której piszą.
- Dostęp do komputera jest bardzo przydatny dla większości pacjentów z AT. Chociaż wielu z nich uczy się pisać, wysiłek związany z wyraźnym pisaniem często przeważa nad nauka. Drżenie i ataksja wpływają na wyraźność i szybkość pisania. Pisanie na komputerze jest zazwyczaj powolne i nieco trudne, ale jest dla wielu pacjentów z AT możliwością komunikowania się poprzez wyraźne pisanie oraz możliwością socjalizacji poprzez korzystanie z Internetu.
- Korzystanie z osobistego pomocnika jest zalecane w środowisku szkolnym. Pomocnik może pomoc w przenoszeniu dziecka z klasy do klasy i pomagać w ubikacji, ubieraniu się i jedzeniu. Pomocnik może także pomagać w robieniu notatek i innych rzeczach związanych z pisaniem, tak dobrze jak w innych codziennych czynnościach w szkole.
- Usługi terapii zajęciowej mogą nie być potrzebne w szkole cały czas, a stałe usługi w klasie mogą wyróżnić miejsca które wpływają na zdolności do sprawnego wykonywania zajęć i wzajemne relacje z rówieśnikami.