Powiększone uchwyty po to aby dziecko mogło lepiej chwytać przedmioty
Wygięte łyżki aby zmniejszyć skręcanie nadgarstka kiedy jedzenie jest blisko ust
Lepka powierzchnia pomagająca w ustabilizowaniu talerzy i misek.
Miski przywierające do podłoża aby zmniejszyć ich poruszanie się.
Trzymanie łyżki cała ręką w celu zwiększenia stabilności .
Łokcie ustabilizowane na stole (odpowiednia postawa dla dzieci z AT) aby mieć stabilne ręce
Zmniejszenie dystansu ruchu ręki do ust poprzez umieszczenie pod talerzem podwyższenia o wysokości 15 do 30 centymetrów które pomoże zmniejszyć rozlewanie pokarmu.
Wybieranie takich pokarmów aby były proste do samodzielnego spożycia.
Kąpiel i toaleta
Drążki przy wannie i toalecie aby zwiększyć bezpieczeństwo i niezależność w wykonywaniu tych czynności.
Siedzisko w wannie i pod prysznicem aby ułatwić kąpiel i zapewnić bezpieczeństwo oraz zdolność do samodzielnej kąpieli
Rękawiczka z mydłem lub mydło na sznurku aby myć się dokładniej i nie upuszczać mydła i myjki.
Nocnik dla chłopców którzy mogą mieć problemy w toalecie. Spodnie mogą być zmodyfikowane tak ze zamek błyskawiczny zastąpi zapinana klapka.
Używanie elektrycznej szczoteczki jeśli ręka dziecka jest wystarczająco stabilna żeby czyścić zęby lepiej niż zwykła szczoteczka.
Ubieranie
Zmodyfikowane ubrania zapewniające łatwiejsze ubieranie się, i zdejmowanie ich w toalecie. Są to luźne ubrania z elastycznymi opaskami w pasie, bez zapięć i ze zmodyfikowanymi zapięciami butów (paski na rzepy)
Aby pomoc w samodzielnym ubieraniu się powinno się ulepszyć stabilność tułowia i rozluźnić ręce aby pomagały w czynności. To może dotyczy ubierania się na krześle, naprzeciwko ściany lub na łóżku.
Szkoła
Pogrubione ołówki aby ulepszyć ich chwytanie i zmniejszyć na palce. Ołówek powinien być z gumki lub gąbki ponieważ niektóre osoby z AT zazwyczaj utrzymują „martwy uchwyt” na ołówku starając się kontrolować drgania rąk i utrzymywać stabilne ruchy.
Biurko które podpiera przedramiona aby ustabilizować górną część ręki i sprawnie wykonywać ruchy dłoni. Podpieranie łokci i przedramion pomaga zwiększyć stabilność ręki i zapewnić wyprostowanie nadgarstków.
Pochyła deska lub sztaluga ze spinaczem na górze do przypinania papieru. Deska powinna być ustawiona pod kątem 45 stopni co zapewnia lepszą stabilność nadgarstków i ramion, w ten sposób zwiększając kontrole nad pisaniem i chwytaniem ołówka. To także może pomoc niektórym osobom z AT patrzeć na kartkę na której piszą.
Dostęp do komputera jest bardzo przydatny dla większości pacjentów z AT. Chociaż wielu z nich uczy się pisać, wysiłek związany z wyraźnym pisaniem często przeważa nad nauka. Drżenie i ataksja wpływają na wyraźność i szybkość pisania. Pisanie na komputerze jest zazwyczaj powolne i nieco trudne, ale jest dla wielu pacjentów z AT możliwością komunikowania się poprzez wyraźne pisanie oraz możliwością socjalizacji poprzez korzystanie z Internetu.
Korzystanie z osobistego pomocnika jest zalecane w środowisku szkolnym. Pomocnik może pomoc w przenoszeniu dziecka z klasy do klasy i pomagać w ubikacji, ubieraniu się i jedzeniu. Pomocnik może także pomagać w robieniu notatek i innych rzeczach związanych z pisaniem, tak dobrze jak w innych codziennych czynnościach w szkole.
Usługi terapii zajęciowej mogą nie być potrzebne w szkole cały czas, a stałe usługi w klasie mogą wyróżnić miejsca które wpływają na zdolności do sprawnego wykonywania zajęć i wzajemne relacje z rówieśnikami.